Thursday, January 7, 2010

Surat Haram Mu yang Pertama


Ari ni ku g fak. berlambak-lambak aku nampak artikel al-bayan yang kuar kat fak aku. Dulu, ni mmg keje aku. Tp, lepas kene buang kolej, kini tidak lagi menjadi keje ku. nak je aku jmpa bdk yg sbr flyer haram aspirasi ni sedarla diri. riso ko pun kene buang kolej jgk mcm aku. ada sikit jer manfaat duit aku dapat masa join aspirasi time PRK....masa tu tahun 2007, GM menang 4 kerusi jerk. time tu, satu malam aku boleh amik rm 200 dr aspirasi. masa tu alias jadi jentera. kaya betul, mana dia dapat duit aku pun x tau. Zaid idrus pun sama jgk. aku nk jawab artikel korang ni. ni pandangan aku je la.

Bg aku GM ni x lah bagus mana, retorik jgk. Tp, ada la benda yang aku nampak diorg buat. Biasswa aku yg x masuk pun diorg pnh tolong...

ni respon aku pada al-bayan. hahahahah. sory la sarfa, aku bukan kianat, tp bosan. korang kene sedar la. ubah perangai, baru aku join aspirasi semula..... kakaka
Ni point al-bayan. Yang dalam kurungan adlh respon aku ... kui, kui

flyers haram al-bayan tu, aku ada 7 point yang aku amik balik die punya ayt.

1- saudara dan saudari adalah golongan istimewa yang sentiasa mendapat perhatian daripada pihak kerajaan.

(alhamdulillah kerajaan telah menunaikan tanggungjawab,namun ada tp nya... x mengapa, kenyataan ni mungkin 50% benar

2- Beribu juta ringgit telah dan akan dilaburkan bagi meningkatkan kualiti pengajaran dan pembelajaran di kampus.

(tp, ranking universiti x nampak perubahan drastik pun. Ni ayat yang kurang tepat, boleh dikata nak sedap ayat je. tahap penipuan adalah 20% )

3- Aspirasi Universiti adalah selari dengan Ekosistem ILMU UKM yang mengariskan Universiti Kebangsaan Malaysia menjadi Ikon Identiti & Tonggak Perpaduan Negara Bangsa, Sederap universiti terkehadapan dunia menjelang 2018. Oleh sebab itulah Kelab Aspirasi ingin menyeru dan mengajak rakan-rakan mahasiswa-mahasiswi bagi mengembeleng seluruh tenaga membantu universiti mencapai kegemilangan selain bersama-sama memperjuangkan Kebajikan dan Keperluan Pelajar.

(sy b'pndgn ini penipuan agak besar. Apa sebenarnya yang korang buat. rasanya just ada pelancaran kelab dan hiburan je. so, apa "menjadi ikon identiti/ bantu univ gapai kecemerlangannya"??? tahap penipuan mencapai 80%

4- Begitu juga ia menolak budaya pemikiran jumud, pemaksaan nilai, pengaruh politik luar yang anti-establishment dan keporakperandaan dalam memimpin.

(ini macam menghentam GM. so, sama je la. korang fitnah GM, GM pun lebih kurang jerk. Tp, korang penipu lagi, sbb ni dah masuk retorik tahap cipan. Sbb korang x letak bukti yg diorg jumud, anti establish, pgrh politik luar. tp, statement ni kira ok la. korag dengan GM 2 kali 5)

6- Kelab Aspirasi UKM yang menekankan kerangka konsep Hanya Yang Cemerlang menyeru seluruh mahasiswa UKM untuk bersama-sama dengan Universiti bagi Merealisasikan ASPIRASI Universiti Kebangsaan Malaysia.

(ye ke? bukti?)

7- Sebagai permulaan, majoriti Jawatankuasa Kelab Aspirasi UKM adalah mereka yang cemerlang dan mempunyai keperihatinan tinggi terhadap kebajikan pelajar. Mereka adalah golongan yang akur terhadap peraturan universiti dan bersedia membantu para pelajar baru. Mereka tidak mengantung kain rentang tanpa kebenaran universiti. Jauh sekali terlibat dalam pengedaran risalah-risalah haram yang menuduh, memfitnah orang lain dan diedarkan tanpa kebenaran pihak berkuasa universiti.

(ini mcm retorik terawang-awangan. sama jgk mcm yg ke 4 td. x de bukti. korang mcm mendakwa diri korang best. tp, ye ke? Bdk GM ramai yg mendominasi kpimpinan FAK dan persatuan. kira ok la kalo diorg ckp mcm tu. korg dgn PMUKM tonggang langgang. nasir x buat apa pun. kat kolej keje korg buang orang je. pastu PMUKM buat lawatan ke hong kong guna duit kitorag. keje kebajikan PMUKM hampeh. korang macam babi. aku haram duit aku yang korag guna ke hong kong. kalo balik dari hong kong, korang ubah bdy student kpd cr hdp hong kong yang positif x pe jgk. ni mcm melancong je

lagi satu, risalah ni pun haram jgk. sbb x de cop HEP. mcm mana plak korang ni?

kesimpulannya, aku budak aspirasi yang x nak lagi jadi balaci macam korang, Kpd GM...korg pun sama. aku x undi korg jgk. tp, try your best la. dr aspirasi baik lg korag. korag jgn agresif sngt.org x suka

artikel ni 70% retorik dan 30% adalah penipuan. ni kajian aku

sekian....nnti aku update la lagi

6 comments:

  1. kalo setakat nak buat blog pastu nak wat kecoh baek xpayah lah..aku rase dr penulisan ko kat atas ko langsung x pernah amik tahu pon pasal ukm...

    1)universiti sdg melakukan proses pningkatan dalam pembelajaran serta mningkatkan serta mningkatkan kualiti student ukm...(ko x prasan ke sistem pembelajaran utk taun 1 dan taun 2 sesi 2009/2010 dah berubah???ko pg kaji blik la...maybe ko x nmpk kot...lg satu sistem spkg...kan sistem baru dijalankan oleh pihak universiti...tujuannya utk mningkatkan keboleh pasaran student gak....fikirkan la...)

    2)aku nk ulas pada komen ko yg ketiga...la...engkau btul x amik taw pasal ukm...kan target universiti tu pada 2018...so dgn sistem baru yg aku tulis kat atas tu(komen pertama)adalah utk memperbaiki kedudukan universiti serta kami di kelab aspirasi mengajak mahasiswa bersama-sama membantu universiti di rangking terbaek supaya ukm jd ikon pada universiti laen...itu la pranan kelab aspirasi...membantu universiti...ko igt nk buat perubahan tu sekejap???ari ni rasmi kelab esk trus ade perubahan...ko igt mcm tu ke???mesti ade perancangan...faham!!!

    3)ulasan aku utk komen yg no 4...aku rase ko xde kot mse tragedi ari kerjaya masa 2008/2009...ko x tgok demo di buat oleh pihak x bertggungjwab depan dectar...so kami di pihak aspirasi tidak mnganjurkan keadaan sedemikian...kita spatutnya ikut la saluran yg btul...buat rundingan...dulu malaysia nk merdeka pon mlalui rundingan...bukn tunjuk prasaan...FAHAM!!!

    4)komen ko yg keenam pasal HANYA YG CEMERLANG...td ko kate ukm x berubah ranking...so kami dipihak aspirasi ingin mngajk student semua supaya mnjadi insan cemerlang...baik dri segi akademik,sosial,akhlak dan sebagainye...oleh itu kami mnggunakan konsep hanye yg cemerlang...sbb kami mahu semua mahasiswa kearah matlamat HANYA YANG CEMERLANG...FAHAM???

    5)engko xyah studi kat ukm lg la...ape pon ko x taw...skang ni ukm ad bajet utk student ke luar ngara...krajaan bg...so sape nk keluar ngara buat la paperwork...nnt dapat la duit...ape msalah nye...ni salah satu care utk mningkatkan lagi dengan universiti luar...p/s...ko mlas wat paperwork...ko hentam org laen...hahaha

    p/s:ko lg pnipu kate ade 7 point...padahal 6 je...mne point ke 5????hahaha...lwak la...siarkan komen aku...

    ReplyDelete
  2. salam..
    buat pnulis..
    bagus atas keberanian anda..
    saya kagum melihat semangat anda untuk memperbetulkan ASPIRASI..satu tepukan untuk dirimu..

    tp sampai bila kita mahu di bawah mereka..saya sebar flyers gmukm..x pernah dapat dwet..mana kamu dapat dwet 1 malam RM200??
    MashaAllah..hebat..

    Ayuh bersama lah kita memimpin UKM ini..kita adalah golongan yang bakal menerajui tampuk pemerintahan Malaysia selepas kehilangan pemimpin terkini..

    Jika anda berfikiran bahawa GMUKM adalah politik luar maka anda akan nampak ia satu politik..Lain lah kalau ASPIRASI yang memang dipolitikkan..

    Cuba kita melihat dari konteks mereka (GMUKM) sebagai sebuah pertubuhan yang dibangunkan oleh mahasiswa sendiri..atas kesedaran sebagai seorang pencinta UKM (memang itu hakikatnya)..mereka mahu membantu mahasiswa..kenapa kita memperkotak katikkan usaha mereka..

    mereka x pernah minta dwet dari kita..sebar flyers dan sebagainya hanya Allah yang mampu membalas..

    saranan saya..AYUH BERSAMA..untuk memimpin varsiti kecintaab ini..bersama mendukung falsafah UKM dengan cara mahasiswa..kerana hanya mahasiswa memahami mahasiswa..

    AYUH UNDILAH CALON MAHASISWA..BERSATU BERUBAH..BERANI MENGUBAH!!

    dari mahasiswa untuk mahasiswa_

    ReplyDelete
  3. mne bukti edar flyers dpat rm200...minyak moto pon sendri...jgan maen hntam la wahai adibah ku syg...cube jwab..mne plak dtg nye duit wat flyers...sdgkan gmukm x berdaftar dgn ukm...

    ReplyDelete
  4. huhu...menarik komen yg pertama. kepada kaizer, aku ok je sebenarnya. tp, kalo ko jd bdk 1st year baru la ko tau btp sakitnya, bayangkan ko kene amik sampai 24 unit satu sem, pastu sabtu ahad ko pun ada kelas jgk. aku pun x tau la, ni bdk 1st year yg ckp. diorg tensyen

    2. pasal SPKG, i don ting so la beb. sebab member gua aktif je kat kolej, tp SPKG rendah. lg best, yg x aktif dapat tinggi plak. haha. yang lagi malang macam gua la, siap kene buang lagi. kui,kui.

    3. sory la, aku ni mmg suka mnjwb. masa minggu kerjaya tu...aku dah kuar aspirasi, tp keje aku amik gambar dari atas. siot btl bdk GM, malu company je. tp, ada satu citer la.

    kalo ko nak tau, 2 hari sebelum kerjaya tu, suma president PMF kene panggil. diorg di arah pastikan ada ahli dari fak yg wajib turun dalam satu-satu event yg karnival tu buat. macam siot. aku pun kene paksa jgk masuk dan dgr brief kerjaya yg ada kat bank negara, padahal kos aku x de kene mengena pun. so pndgn aku, karnival tu x dapat tarik bdk2 pg...yg ada pun kene paksa pegi. hampeh betul

    4. aku x phm sbnrnya ckp kaizer...kah, kah, kah. ada la pahm sket2. ko ckp nk buat perubahn mesti ada prncgn...mksd aku perancangan tahun ni apa dia? x kan satu pun x de? event kerjaya tu bukan event aspirasi...tu univ punya la...kakakah. Yang korg ada tu je la, pesta konvo. ok la jgk...blh la aku jamming...kalo bdk GM, dia akan ckp ko ni x "intelek". kui!!!kui!!!

    entah la..aku buat blog ni sbb nak suka-suka betah je. x sangka ada yg respon...kalo korg nak tahu, UKM ni, bdk2 die slalu x lepas temuduga. haha, hrp2 SPKG ko tu berguna la.

    aku silap ckp...sory2. aku dapat rm200 seminggu. bkn sehari...sory la woi!!! aku x tau la mana bdk GM dpt duit. tp, yg pasti aku pernah nmpk bdk2 tu bnyk beniaga kat majlis bangi. aritu kat PKNS pun diorg ada. tu aku x mau cmpr la. yg pasti duit korg bdk aspirasi, aku x tau la. tp, aku dpt je duit tu..kui, kui.

    aku ada je bukti yg ko main politik luar dgn UMNO. tp, aku x mau kaco...aku rasa ok je kalo dgn parti luar tu. tp, aku tau la kaizer. sbb aku pun mcm ko dulu...haha. tolongla pecaya heheheh. ok ler

    jmpa lagi lerr

    ReplyDelete
  5. saudara kaizer..beliau sudah pun membuktikan..dari mana GMUKM dapat dwet?juga telah dibuktikan..

    _biar amal berbicara_

    ReplyDelete
  6. wei aspirasiku...ko knl ke aku sapa..
    pemikiran ko nie terpesong agknya..
    tmbh lg ko nie talam dua muka..
    nmpk sgt ko nie bdk yg x mengenag budi..
    msk politik..lps 2 keluar..
    lps 2 ayik mengutuk..
    kalo mengutuk semua pihak,ok la tp ko nie mcm musuh dalam selimut..org lain x kan sudi terima ko

    ReplyDelete