Thursday, January 14, 2010

Surat Aspirasi Dapat Kelulusan HEP ke?



Askm. Ntahlah bro, aku pun dah naik tak paham jugak ni. Keheheh.

Kalo korang nak tau apa yang aku rasa, sekarang ni member-member aspirasi aku yang dulu tu aku rasa macam dah jadi pembangkang. Haha, kalo korang perasan sekarang la kan, diorg guna teknik yang GM guna untuk raih simpati. huhu.

1st : diorang dah mula edar risalah haram macam GM jugak. (al-bayan, dll)
2nd : diorg x bijak guna kuasa yg diorang ada sbg PMUKM
3rd : Sifat pengecut masih ada dalam diri diorg sama macam zaman Ilyas dan Zaid dulu... :)

Baru2 ni sarfa x mau masuk dalam debat SPKG...haha, sedih gile tengok muka die tu. Btl ke korang budak GM x jemput die? huhu

Tp yg paling penting ialah aku nak respon la jugak surat balasan dia pada mengenai sebab dia x naik join debat tu. Ni pndgn aku :

aku bg korg baca surat die dulu,

“Buat pengetahuan semua, saya langsung tidak mengetahui tentang program ini. Saya berasa sungguh terkilan dengan perbuatan dan tohmahan yang dilemparkan kepada saya dan saya berharap peristiwa seperti ini tidak berlaku lagi. Saya bukan takut dan gentar untuk berhadapan dengan mereka, tetapi atas dasar menjaga nama baik saya serta jawatan saya selaku Timbalan Presiden PMUKM, saya rela berdiam diri kerana program ini tidak mendapat kelulusan pihak pentadbiran.

Mahasiswa sekalian, saya beranggapan bahawa semua ini adalah politik murahan GMUKM untuk menguasai PMUKM. Oleh hal yang demikian, saya telah mengambil langkah yang bijak untuk tidak memberikan ceramah saya tetapi hanya hadir memerhati dari sudut belakang. Saya juga menucapakan ribuan terima kasih kepada rakan-rakan seperjuangan ASPIRASI terutamanya daripada kolej Burhanuddin Helmi, Pendeta Zaaba dan Keris Mas kerana hadir bersama-sama bagi mempertahankan maruah teman-teman ASPIRASI yang tidak putus-putus memberi sokongan padu, maka saya mencabar pimpinan tertinggi GMUKM untuk berdebat secara intelektual dengan saya berkenaan isu SPKG ini. Saya juga bersedia berhadapan dengan tohmahan serta fitnah politik murahan GMUKM. Semoga Yang Maha Esa memberkati usaha dan perjuangan kita.”

Surat yang dikeluarkan ini ditampal di sekitar kampus UKM termasuk di hentian bas.

Respon aku

Ha ha....pertama sekali aku tumpang sedih la wahai sarfa. Tp, tindakan ko ni aku rasa macam ko kurang cerdik la. Kui, kui... Ko kan ada mandat timb press PMUKM, apasal x buat kenyataan terbuka secara rasmi?

Yang lagi malang, ko ni kata budak2 GM buat x de kelulusan...tp surat balas dan al-bayan ko tu ada kelulusan ke?

aku rasa korang dah terbawak-bawak perangai pembangkang macam GM jgk... :) Edar al-bayan macam risalah haram diorang, edar maklum balas pun x de kelulusan. Pastu korang pun kutuk GM sbb buat debat x de kelulusan...hahah!!! kelakarnya sahabat aspirasiku

Nntikan aku update lagi... kuang




4 comments:

  1. salam..terbaik punya..

    tp kenapa mesti libatkan gm pula,x sedap la..
    hang kat dak Aspi,nak perbetulkan Aspi..

    saya cadangkan anda bersemuka dengan mereka di Aspi,tegurlah face to face.kalau betul anda masih sayangkan Aspi.ye lah,kita ada juga kelemaan yang kurang nampak.siapa yang nampak tegur lah moga ada perbaikan dan lebih mantap.

    tp kalau dah x sayang,marilah bersatu dengan kami.GMUKM.andai ada yang kurang anda ada yang lebih kita satu kan.baru mantap!!inilah mahasiswa yang sayangkan varsitinya.

    "orang yang berada di luar sistem,tidak semestinya salah.namun orang yang berada dalam sistem yang tidak melakukan kerjanya itulah yang pasti salah" _kataku_

    ReplyDelete
  2. wei bodoh,ko th x yg speaker corner 2 blm lg rasmi..memang salah korang buat benda 2..sebab korang hanya nak menjatuh maruah org je kan..
    kalo korang nak berdebat pasal spkg..pie berdebat dgn pegawai yg terlibat dlm spkg nie/////...bdh betul la kamu nie..
    adibah aku th ko nie dak thn dua kan.
    ko th x yg sarfa 2 x terlibat pun dgn spkg..buat apa dia nak berbahas..

    ReplyDelete
  3. subhanallah anda bijak....

    aku bukan tahun dua lah..nama aku adibah ke?kesian adik aku..dah rasmi lah,x baca paper ke..hang nak wat choral speaking pon leh juga..baru besh!!

    ReplyDelete
  4. Walaupun speaker corner tu belum rasmi, tapi timb presiden PMUKM kita pun hadir jugak mlm tu. its okay

    ReplyDelete